kimpiiej.reismee.nl

Twee weken verder, in Molveno !

Haiiii !!!

Op donderdag 18 augustus zijn Mitza en ik aangekomen in het pitoreske dorpje Molveno en hadden verwacht dat we gelijk aan de slag konden/moesten, maar Maurice en Karen waren zo vriendelijk om ons eerst een dagje te laten wennen en we konden dan ook vrijdag de 19e beginnen met werken.
De eerste week was het vooral oriënteren en ons plekje vinden in de kleine groep collega's, maar ook wennen aan het ritme en de werkzaamheden.
Voor mij was het heel erg wennen om ineens weer de hele dag Nederlands te praten en natuurlijk het vele staan/lopen tijdens het werk.
Voor Mitza was het vooral wennen aan de rust die er in het hotel heerst, omdat het een niet erg groot hotel is stonden we tijdens het diner met 4 personen ongeveer 50 gasten te bedienen en dat is natuurlijk wel even wat anders dan bij Corte Riga op camping Bella Italia!
Uiteindelijk hebben we het de eerste week erg naar ons zin gehad en voelden we ons eigenlijk meteen thuis tussen Maurice,Karen en de andere 2 collega's.
Een van de eerste avonden zijn we samen met de Haarlemse Hedry naar de lokale kroeg geweest waar het erg gezellig was! De DJ is een man van een jaar of 70 en heeft totaal geen gevoel voor muziek, maar het is zo leuk om hem bezig te zien dat de sfeer in 'La Botte' er ook gelijk goed is!
Op onze eerste vrije dag zijn Mitza en ik met de ouderwetse skilift richting de bergen gegaan, wat natuurlijk wel spannend was. Mensen keken ons raar aan toen we vertelden dat we een retour ticket hadden geboekt, maar wij vonden het natuurlijk wel even slikken toen we die hoge berg zagen en bedachten dat we dat hele eind naar beneden moesten gaan lopen! Misschien de volgende keer...

De tweede week verliep al een stuk beter, vooral omdat we precies wisten wat er van ons verwacht werd en we inmiddels weten waar we alles kunnen vinden wat we nodig hebben. In de tussentijd is het in het hotel al een stuk rustiger geworden en hebben we tijdens het diner nu ongeveer 26 gasten. Ook is vorige week de familie van Karen uit Engeland aangekomen, maar die gaan morgen weer terug naar huis. Er is op het moment een jong stel uit omgeving Amsterdam hier, samen met hun hond Daisy waar Mitza en ik inmiddels 2 keer op gepast hebben. Een echte waterrat is het!
Gisteren, op onze 2e vrije dag, zijn we samen met Daisy naar het meertje geweest omdat de eigenaars (Patrick en Femke) gingen paragliden!
Een hele leuke dag gehad en 's avonds bij Patrick en Femke aangeschoven voor het diner. Wel gek hoor, om dan op je vrije dag in het hotel mee te eten.

Vandaag zijn Maurice en Karen met een stel achterop de motor mee en moeten Mitza en ik dus een oogje op het hotel houden. Om 10.00 vanochtend zijn ze weggegaan en ze zeiden: Maak je geen zorgen, we zijn zo terug!. Het is inmiddels half 3 en ze zijn nog niet terug haha!
Wel erg fijn dat ze ons de vrijheid en het vertrouwen geven om op hun hotel te passen, dat is een goed teken natuurlijk!
Omdat het vanochtend flink regende waren er een paar gasten 'vervroegd' teruggekomen van hun dagelijkse activiteiten (wandelen,fietsen etc.) waardoor Mitza en ik het drukker hadden dan verwacht! Nu is het lekker rustig en begint het zonnetje weer te schijnen, wij gaan dus het terras van het hotel op met een spelletje rummikub!

Tot snel weer allemaal !!

XXX

Ineke

Fijn om te lezen dat jullie het zo getroffen hebben op jullie nieuwe stek.
Het is een hele mooie omgeving...ik krijg zin om op vakantie te gaan!
Die 70 jarige DJ zou ik ook wel eens aan het werk willen zien.
Maar goed voorlopig nog geen vakantie. Eerst maar weer onder mes .....hopelijk de laatste keer en dan kan ik jou als je thuis bent waarschijnlijk weer met 2 ogen zien.

Groetjes, Ineke.

herlen

goed op te lezen dat jullie het fijn hebben daar in molveno

gr herlen

lisanne

heee kimmiiee!
super leuk :D klinkt een stuk beter dan eerst allemaal ;) nog steeds leuk en gezellig daar? xxx