kimpiiej.reismee.nl

Andiamo al Molveno !!!

Hello everybody !!

Gisteren was het zover....ons sollicitatie gesprek in Molveno ( het ski-gebied van Italië ) en jeetje zeg, wat een rot eind is dat rijden!!
We hadden een scooter gehuurd en daarmee hadden we bedacht dat we sneller door het verkeer heen kwamen, wat ook zo was... maar uiteindelijk hebben we er nog ongeveer 3,5 uur over gedaan!
Naïvelingen die we zijn, hadden we ons weer in een avontuur gestort...
Listen up
Woensdag avond om 19.00 kon ik onze gehuurde scooter ophalen en omdat het zo'n eind rijden was en we weinig zin hadden om om 05.00 weg te rijden uit Peschiera del Garda, hadden we bedacht om 's nachts weg te rijden en onderweg (op de helft) een hotel/B&B te huren voor een nachtje en vanaf daar verder te rijden.
Maar helaas....werkelijk álle hotels en B&B's waren volgeboekt voor die nacht in elke plaats waar we langskwamen...Balen dus!
Uit moeheid maar bedacht dat we onder de sterrenhemel zouden gaan slapen, al was het maar een uurtje...maar het was zó onwijs koud in de richting van Molveno ( 7-8 graden ) dat dat hem ook niet werd. We hebben dus maar even een uurtje ge-relaxed en zijn toen weer verder gaan rijden. Om 06.30 kwamen we de eerste geopende bar tegen en zijn daar op een bankje neergeplofd, en 4 koppen koffie & 4 croissants later weer op weg gegaan.
Het was natuurlijk allemaal onwijs vermoeiend, maar wij hebben wel de zonsopgang achter de bergen vandaan zien komen! En dat was echt werkelijk ge-wel-dig !!

Na een tijdje rond gelopen te hebben in Molveno, wat serieus net een paradijs is, besloten we toch maar te gaan ontbijten en daarna richting Hotel Lory te gaan.
Eenmaal aangekomen in het hotel kregen we allebei gelijk een 'thuis' gevoel, met alle Nederlanders om ons heen, de sfeer, gezelligheid, de ligging van het hotel...Alles klopte gewoon!
Na even gepraat te hebben met de 2 Nederlandse eigenaars, kwamen ze met het bijna absurde/ongelofelijke nieuws dat we aankomende donderdag 18-08-2011 al kunnen starten!!
Wij schrokken natuurlijk even...want hoe moeten we dat doen met ons werk in Peschiera?
Nou, gelukkig is alles nu geregeld in Peschiera, met een aantal tegenslagen..maar goed that's life!

We krijgen in het Nederlandse hotel beschikking tot de grootste kamer in het hotel, en mogen dag in dag uit gratis bij hun eten & overnachten en daarbij krijgen we nog een klein salaris wat we dus voor onszelf kunnen gebruiken. We hoeven nu geen huur meer te betalen, geen boodschappen doen etc.
En werkelijk mensen, kijk voor de gein eens op Google Images naar de plaats Molveno...het is te mooi om waar te zijn!
Daar is het water gewoon nog blauw in plaats van volgegooid met afval & vieze dode beesten!
De rust die daar heerst is gewoon heerlijk, na alle drukte om ons heen in Peschiera del Garda. Het gras, de bomen en alles wat groen hoort te zijn is gewoon écht groen...er is geen spatje bruin in te bekennen. Het gras voelt aan als een donskussentje en je vindt er geen weggegooid papiertje op straat.
Er zijn meer hotels dan winkels en de mensen zijn ontzettend vriendelijk.
Om Molveno heen is alles wat je ziet, boerenlandschap... Daar zijn de mensen nog van de 'oude stempel' en onderweg bood iemand ons zelfs aan om voor ons uit te rijden naar Molveno, terwijl zij daar helemaal niet heen hoefden!
Mitza zei : Het lijkt Roemenië hier wel, met al die bergen om ons heen, de vriendelijkheid/gastvrijheid van de mensen en de oudjes die nog op de ouwerwetse manier schapen drijven.

Dus jongens, vanaf aanstaande donderdag verblijven wij in Hotel Lory in de plaats Molveno.
( www.dolomieten-hotel.nl) waar wij heerlijk aan onze toekomst kunnen bouwen en ik weer fijn Nederlands kan praten en Mitza alleen maar meer zal leren van de taal.
We verheugen ons er ontzettend op !

Veel liefs,

Kim en Mitza

P.S We werken nu tot 1 Oktober en hebben dan tot 1 December 'vakantie' en hopen jullie dan weer te zien in Nederland !!

José

Oh, wat een geweldig verhaal. Wel spannend hoor, om zo (onvoorbereid) 's nachts te vertrekken. Eigenlijk wel een beetje eng. Maar wat een afloop. Konden jullie dan inderdaad zo snel weg bij jullie huidige werkgevers? Maar het klinkt verder geweldig. Proficiat samen en veel plezier met jullie nieuwe werk en nog vakantie ook! Da's helemaal luxe....Heel veel werkplezier en liefs vanuit een regenachtig Wijchen. XXXjes

marinka

wow!
Wat goed zeg!
Gefeliciteerd!
Ik ben egt heel blij voor jullie!

Liefs Marink!

Marlin

Gefeliciteerd met jullie nieuwe jobs! Klinkt allemaal goed! Jullie zijn wel erg avontuurlijk aangelegd hoor, respect! De link van het hotel werkt niet, volgens mij is het www.dolomieten-hotel.com

Spreken ze in Molveno Italiaans of Duits? Mooie regio, ben zelf regelmatig in Bolzano, Merano en omgeving (Italiaans Tirol) geweest op zakenreis. Prachtige natuur, heerlijk eten en vriendelijke mensen!

Veel succes met jullie nieuwe avontuur!

Groetjes, Marlin en knuffels van Xander, Alec en kleine Jim!

Ineke en Martin

Wat ontzettend fijn dat jullie allebei daar aan de slag kunnen. En al zo snel!
De Dolomieten zijn echt een heel mooi gebied...ook daar ben ik op vakantie geweest.
Wat een tocht en dat op een scooter!
Kim en Mitza heel veel succes daar.

XXX Martin en Ineke

yvonne kuijper

wauwwwwwwwwwwww wat goed ,wat heerlijk,wat fijn voor jullie .

veel succes volgende week
dikke kus uit almere
p.s. wat kan je toch leuk schrijven, probeer is een boek te schrijven hihi. xxxx

Pamela en Jhonny

Allebei gefeliciteerd met jullie nieuwe baan.
Fyn dat je al meteen het thuis gevoel had.
Succes!!!!!!
En misschien tot in jullie ´vakantie`

Groetjes pamela en jhonny

mama

Dan ben je nog maar 974km bij ons vandaan :-)
xjes ly!

Ngoc-Ha

Whooeehooeee!!
Babe, wat een luxeeeee..
Living the goodlife over there :D

Goodluck and have fun xx

Ngoc-Ha

And ofcourse,

Love nd Miss youuu

Lisanne

zooooo vet :D lekker rustig daar en ziet er super mooi uit :D ben heel benieuwd! succes & veel plezier xxxxx

marleen

Wat een leuk verhaal en super hoe jullie alles aanpakken en uitproberen. Echt geweldig!!! Misschien zien we elkaar een keer in jullie "vakantie", in Nederland!!!!
Liefs van hier XXX

herlen

wat fijn voor jullie dat het is gelukt
en hoe bevalt het ?
hoop dat jullie het daar naar de zin hebben
groetjes herlen