kimpiiej.reismee.nl

Ho una brutta giornata...

Hey there again!!

Ja jongens, vandaag is het een baaldag! Want, vandaag moet ik helaas Emporium missen :-(
Goh wat zou ik daar nu graag bij willen zijn, maar dan wel met het mooie weer wat we hier vandaag hebben en niet met de regen waar jullie in staan hihi...Is het weer een jaartje Zwemporium, of valt het nog mee? Ik heb besloten om hier vandaag mijn eigen Emporium te vieren met de balkondeuren open en m'n boxen keihard, zodat de buren kunnen meegenieten...en ja, tot 0.00 ! En dan kruipend vanaf het balkon naar het bed ;-) Ja, want dronken word je wel van mineraalwater haha!

Even ter informatie, ik heb éindelijk werk gevonden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En voor degenen die mij op Hyves ook volgen, inderdaad bij Frikandel House...dus ik mag vanaf volgende week vrijdag lekker tussen de Nederlandse toeristen frikandellen gaan bakken & verkopen. Ik ga samen met een Roemeens meisje werken, een ontzettend lief meisje van 25 jaar dus dat word vast gezellig. De eigenaren zijn Italiaans en ook super lief en behulpzaam. Toen ik er eergisteren was om het salaris te bespreken, moest ik de baas al helpen als vertaalster. Er waren namelijk 2 Nederlandse gasten van camping Butterfly, die graag wat informatie over de omgeving wilden hebben...Nou prima baas, ik help wel een handje. Na ze wat informatie te hebben gegeven en treintijden opgezocht te hebben, was ik toch wel nieuwsgierig waar ze nou eigenlijk vandaan kwamen...Nou, piccolo mondo...uit Nijmegen en zowaar uit Zwanenveld...En het meest toevallige was nog wel dat ze in de 63e straat woonden, oftewel aan de andere kant van onze straat! Zij zijn hier t/m woensdag op huwelijksreis en wilden natuurlijk wel wat leuke uitstapjes doen! Na een hoop vertaalwerk vroeg de baas me hoelang ik eigenlijk 'al' in Italië was...en toen ik zei dat ik hier nu 1,5 maand zit viel zijn mond even open...Hij kon zich bijna niet voorstellen dat ik hier pas 1,5 maand was en al zó goed Italiaans sprak! Met dit compliment ben ik natuurlijk ontzettend blij..alhoewel ik zelf vind dat ik amper een woord Italiaans spreek ;-)
De taal gaat me redelijk makkelijk af, vooral omdat ik voor ik hierheen kwam al vrijwel alles verstond en omdat ik nu geen andere keus heb (Italianen zijn vaak te lui om Engels te praten) dan Italiaans te spreken, leer ik het ontzettend snel. Voor de nieuwsgierigen, het is inderdaad een ontzettend mooie taal om te spreken al zijn er veel dezelfde woorden met verschillende betekenissen. Bijvoorbeeld : papa en papa (verschillende klemtonen) waar het ene vader betekend en het andere priester. Het woord 'meteo'(het weer) bijvoorbeeld, hier geef ik de klemtoon op de 1e 'e' maar het moet de 2e 'e' zijn. Soms is het dus best ingewikkeld om de juiste klemtoon te vinden, maar gelukkig zijn de mensen om mij heen erg behulpzaam en vind ik het niet erg als ze mij verbeteren. Mijn baas heeft laatst zelfs mijn CV aangepast, omdat ik sommige woorden verkeerd schreef.
VB: experienza à esperienza
VB:Ottima conoscenza della lingua parlata e scrittura (Optimale kennis in gepraat en handschrift) à Ottima conoscenza della lingua parla e scritta(Optimale kennis in praten en schrijven)
Zo zijn er dus een hoop dingen die ik nog moet leren, maar gelukkig begrijpt iedereen me wel!

Gisteren ben ik weinig de deur uitgeweest, omdat het een flinke stormdag was (Temporale)...verschrikkelijk weer! Gisterochtend om half 10 begon het met flinke regenbuien en donkere wolken toen om 13.00 de hel losbrak met hagelstenen en windvlagen zo hard dat de lantaarnpalen stonden te schudden. Om een uur of 15.00 was het weer afgelopen en scheen weer heerlijk de zon, waarna het ook weer gelijk ontzettend warm was. Maar helaas, om 18.00 begon het weer en het is niet meer gestopt tot vannacht 3.00. Toen Mitza en ik gisteren vanuit het restaurant op de camping naar huis liepen hoorden we ineens politieauto's en ambulances op de weg richting huis...na een paar minuten kwamen we erachter wat er aan de hand was... Op een voetbalveld halverwege was er feest gaande met een feesttent zo groot als een circustent, die door de flinke wind de weg opgewaaid was...Op de weg reden mensen met de auto en die tent is dus bovenop die auto gewaaid. Flinke ravage dus, maar het was te donker om echt te zien wat er aan de hand was. Vanochtend kwamen we erachter wat een ravage de 'temporale' van gister aangericht had...Pff...
Verkeersborden lagen over de weg heen,reclameborden ook, lantaarnpalen waren uit de grond gewaaid en boten waren het platteland op gewaaid. Één boot was er geloof ik het ergste aan toe, want het leek erop dat er mensen in de boot zaten in de tijd dat ze het platteland op gewaaid zijn. De boot was ongeveer in twee-en gebroken en op de rotsen in het water lagen 2 baby zwemvesten en een volwassen zwemvest, een rieten hoed en een knuffelbeertje van een kind. Een paar meter verderop kwamen we schoenen en handdoeken tegen...Ik hoop maar dat ze gered zijn en er met een hoop schrik vanaf gekomen zijn! We kregen er allebei gewoon kippenvel van, want dat het gister zó hard waaide hadden ook wij niet in de gaten.

Gelukkig was het vandaag weer ontzettend mooi weer en hartstikke warm, dus wij zijn vroeg opgestaan (niet omdat we dat wilden, maar omdat onze buren weer zo nodig meubels moesten verschuiven om 9.00 's morgens) en na een lekker ontbijtje richting het centrum gegaan. Daar hebben we een rondje over de lokale markt gelopen en heerlijk vers brood gekocht, nog even een Spritz op het terras gedronken en na een bord friet met mayonaise toch maar weer richting huis gegaan om nog even te zonnen. Onderweg besloten we om tóch maar even bij die lekkere frikandellen tent aan het meer te stoppen om een frikandel speciaal te nuttigen :-) Gewoon weer even een keertje met mes en vork eten, in plaats van met lepel en vork. Want ja, spaghetti eet je hier niet met mes en vork als je niet raar gevonden wilt worden. Ik heb het nooit gekund, maar gelukkig heb ik het hier snel geleerd, zodat ze me niet raar aan kunnen kijken om mijn eetgewoontes..misschien wel ergens anders om, maar dat is dan maar zo haha!

Eergisteren zijn Mitza en ik uit verveling een heel eind gaan fietsen...we hadden weinig zin om wéér aan het zwembad te gaan hangen en zijn dus om 09.00 ons bed uitgekomen om bij Luca van het animatieteam op Bella Italia een fiets te huren en vanuit daar gaan fietsen. Uiteindelijk, na een uur fietsen, zijn we in Lazise toch maar gestopt voor een kopje koffie. We hadden besloten om langs het meer fietsen, omdat dat het koelste zou zijn vanwege de wind. Nou, het begin was nog redelijk te doen op een paar bergjes en een brug na...daarna werd het pas fijn, want overal was het zandstrand. Wat dus onmogelijk is om daar te fietsen...dus toen maar de fiets aan de hand genomen en gelopen. De terugweg zijn we 'gewoon' via de normale weg gegaan, en hebben we er 40minuten over gedaan, maar ook dat is niet aan te raden...Lekker fietsen hoor tussen die idiote chauffeurs hier!
Anyway, we hebben het overleefd en zitten beiden nog met spierpijn :-)

De afgelopen dagen irriteren we ons weer vreselijk aan ongedierte hier in deze fijne toko...We zijn eindelijk van de mieren af en nu begint het met vliegen en muggen. We kunnen de balkondeuren nog geen 2minuten open zetten of we kunnen daarna met theedoeken op vliegenjacht. Zo zaten er laatst, nadat we bijna een hele dag niet thuis geweest waren, zo ongeveer 20 vliegen in het huis...ja, zie die maar eens te vinden. Elke keer als we dachten ze allemaal vermoord te hebben, kwamen er weer een paar tevoorschijn. En waar ze soms vandaan komen weten we niet, want ook als we de ramen en deuren dicht hebben gehad, komen ze in het huis. Misschien via het sleutelgat? :-)
Van de week dus maar plastic zakjes kopen om die te vullen met water en bij de balkondeuren neerhangen, want die vliegendingen voor aan het plafond vind ik maar niks. Als ik een keer pech heb (mij kennende) zit ik er nog eens met m'n haar in vast en dan kunnen we de schaar tevoorschijn toveren! (Die we dan eerst nog even bij de supermarkt 3km verderop moeten kopen)
Gelukkig gaat het qua financiën nu ook wat beter met ons, dus we kunnen nu beginnen met genieten van het leven hier en hoeven we ons niet telkens zorgen te maken over geld. Vanmiddag ben ik even bij een klein winkeltje in de buurt geweest, Euroshop genaamd, waar ze echt allerlei leuke dingetjes verkopen voor héél weinig geld! De artikelen die niet geprijsd zijn kosten 1 euro en de meeste geprijsde artikelen zijn niet duurder dan 3 euro. Het enige wat iets duurder is een schilderij van Audrey Hepburn (3x3m à 30 euro) en klokken van 7euro. Dus wij gaan binnenkort maar even die winkel leegkopen, zodat ons huisje niet meer zo kaal en wit is.
Een eindje verderop, naast de Macdonald en supermarkt Spar, zit een winkel waar ze* allerlei marktkoopwaar verkopen (*Chinezen). Deze winkel schijnt ontzettend goedkoop te zijn en je kunt er werkelijk van alles kopen. Van strijkijzers tot handdoeken en zonnebrillen.
In de tussentijd is er hier niet heel veel veranderd en ben ik toch echt wel benieuwd hoe het met jullie in Nederland gaat...Tot nu toe krijg ik van dezelfde mensen reacties op deze fijne weblog waar ik veel tijd aan besteed en heb niet zo'n zin om elke keer hetzelfde verhaal aan iedereen uit te leggen en ik vind het natuurlijk heel leuk om zoveel mogelijk reacties op mijn verhalen te krijgen en te horen hoe het met jullie gaat!
Morgen ga ik even met een Roemeense vriendin wat drinken. Haar 'man' zit in Rusland voor zijn werk en heeft net voor hij wegging laten weten dat hij niet meer bij haar wil zijn en een echtscheiding aan gaat aanvragen...Arme ziel; 28 jaar,gescheiden en zonder familie in Italië en niet weg kunnen i.v.m. een vast contract :( Maar goed, ik ga er dus even naartoe 'because that's what friends are supposed to do!' (Bruno Mars-Count on me).
Ik wil nog even zeggen dat ik het heel fijn vind dat sommige mensen me zo af en toe een smsje sturen,bellen of krabbelen en sorry dat ik soms niet reageer! Geloof me, ik denk écht wel aan jullie! Diegenen waar ik het over heb, weten wel dat ik het over JOU heb.

Liefs en kusjes vanuit het zonnige Peschiera del Garda...!

Reacties

Reacties

Tamara

Leukleuk!!
echt je schrijft heerlijk.. bij de eerste zin zit je al helemaal vast in het verhaal!
spreek je snel weer op msn!! :D xx

jac

hey kimmie

wat een verhaal weer zeg maar wat fijn dat t goed met jullie gaat we willen je eigenlijk n keer n kaartje sturen wil je ff je adres mailen via msn

dikke kuzzzzzzzzz jac

jose-evers@hotmail.com

Wat schrijf je toch altijd leuke verhalen. Ik lees ze met veel plezier. Fijn hoor, dat je werk hebt gevonden. En zo knap dat je al zo goed italiaans spreekt. In ieder geval kan je je goed redden als ik het zo lees. Wel vervelend van die beestjes...bah bah...Maar wij hebben hier ook veel mieren (gelukkig alleen nog buiten, maar ... je weet maar nooit). Heb voor de zekerheid maar lokdoosjes buiten gezet. Hier gaat alles zijn gangetje. Voor ons begint de vakantie ook op te schieten. Waarschijnlijk wordt het voor ons Frankrijk en Spanje (met caravan), maar met ons weet je het maar nooit. We reserveren niets, dus het kan nog van alles worden :).
Nou...Heel veel succes op je werk en geniet maar van je leventje in Bella Italia....Ciao en kusjes vanuit een fris Wijchen. (maar wel droog)....Liefs José

marinka

hey kimmie!

leuk verhaal weer!
ik vond t egt gezellig dat je gister ff belde!
we houden contact!

liefs marink

Ineke Kuijper

Hoi Kim,

Wat fijn dat je werk gevonden hebt... en dan nog wel tussen de frikandellen.
Van dat noodweer heb ik ook een paar keer meegemaakt aan het Gardameer. Je kan het al zien aankomen,omdat de kleur van het water heel donker wordt. En net wat jij zegt even later schijnt de zon weer.
En wat betreft die vliegen, die heb ik vanuit Mijdrecht naar jou gestuurd... ik weet dat je dol op die beesten bent en ik niet. Vooral als ze op het land aan het gieren zijn dan stikt het hier van die beesten. Dus ik heb tegen ze gezegd dat het aan het Gardameer veel lekkerder is als hier!
Met Martin gaat het nu hij een extra luchtpijpje heeft steeds beter. Hij kan alleen nog niet praten dus dat is wel rustig als we op bezoek komen. Marinka kan al wel aardig liplezen en voor de rest schrijft hij alles op.
Soms probeert hij me te bellen, maar dan hoor ik alleen maar gehijg!!! Ik heb dus voor het eerst een hijger aan de telefoon.
Gister zijn we maar weer aan een cursus met Kimbo begonnen. Hopen dat het nu wel gaat lukken om hem enigszins in toom te houden. Hij heeft gister wel Marinka tijdens de les ondersteboven gelopen. Dus dat begon al goed!
Terwijl ik dit schrijf zie ik dat Marinka ook al gereageerd heeft.
We houden je wel op de hoogte en succes jullie daar in Bella Italia.

Groetjes, Ineke.

herlen

hoi kim

wat leuk dat je mensen uit zwanenveld tegen komt en nog wel uit mijn straat ik weet niet wie het zijn maar wel toevallig
ja die chinezen in de winkel bij de mac zijn we vaak geweest vorig jaar lekker goed koop
misschien komen we wel een frikandel eten bij jou maar de vorige keer waren er heel veel wespen daar iedereen was er zo weer weg
maar wie weet
groetjes herlen

schuukies

Ik ben blij dat je werk hebt en het naar je zin hebt daar in het zonnige italie.Ik spreek je gauw weer xx van ons

yvonne

hey lieve kimmie,

Jeetje wat een heerlijk verhaal , jij kan zo goed schrijven ,beter dan ik hihi
Ik ben blij om te horen dat het allemaal goed met jullie gaat , en ik hoop dat het zo blijft en alleen maar beter word, er komt natuurlijk wel een hele drukke periode aan.

Hier gaat alles zijn gangetje , ik heb geen schokkende dingen te melden . Jus gaat op het moment erg goed op school, werkt bij woondome, gaat in augustus met 3 andere jongens naar turkije(wel eng hoor ,maar ik moet het geloof ik loslaten als moeder zijnde )
en wij ,jan en ik ,we weten nog niet of we wat gaan doen met de vakantie .

Nou kimmie dat was het weer voor vandaag , heel veel liefs en een dikke kus uit almere xxx

Lisanne

kimmie :D
jeeeee! vlakbij de camping een baan :D het is zo leuk om jouw verhaal te lezen en ik kan visualiseren waar je het over hebt XD hahaha
ik zit me nu al te verheugen op een halve liter witte wijn met jou :) nog maar een maand en een paar dagen :D ik ben echt heel benieuwd om je weer te zien! tot snel en de groetjesaan mitza en de rest!
xxxx

pam en jhonny

Ciao tesoro, come stai? Con noi tutto è a posto. Come è la cottura frikandels? Contento avete finalmente trovato un lavoro. Sono sempre alla ricerca di nuovi reismee.nl sulle notizie di voi. Vi è ora di nuovo bene. Finalmente! Immergetevi in Italia. Saluti Pam e Jhonny

Hoop dat het een beetje over komt?? Heb het via de vertaler uitgetikt

Jose

Ha, die Kim

Hoeveel frikandellen heb je al gebakken??? Gaat het nog steeds lekker? Ik zag dat Mitza jarig is geweest. Een beetje laat, maar......beter laat dan nooit...Nog van harte proficiat. :).
Nog noodweer gehad?? Hier is het lekker nu. Wel regelmatig nog veel wind. Dus echt veel fietsen kunnen we nog niet. Maar dan wandelen we maar.
Verder alles oké hier. Liefs vanuit een warm Wijchen :)
xxxjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!