kimpiiej.reismee.nl

Tijdje geleden...

Het is, zie ik, alweer een tijdje geleden dat ik jullie heb laten weten hoe het mij/ons gaat!
Allereerst wil ik even laten weten dat het baantje wat ik laatst gevonden had, helaas niet meer is..
Vorige week donderdag was ik in het restaurant om even mijn laptop van internet te voorzien en heb gelijk gevraagd of ik dat weekend moest werken...Het antwoord was; Jazeker, zaterdag om 17.00 beginnen. Prima, ik blij dat ik weer kon werken en zondag met wat centjes naar huis kon gaan.
Die zaterdag was ik erop voorbereid dat ik moest werken, dus hadden Mitza en ik weinig in de planning....totdat ik om 13.30 een SMS-je (!!) van de baas kreeg met de woorden: Stai acasa stasera abbiamo un altra persona per prova. Ci vediamo! (Blijf thuis vanavond, we hebben vanavond een ander persoon om te proberen. We zien elkaar! ) Daar was ik natuurlijk absoluut niet blij mee, helemaal niet omdat het via de SMS ging, dus heb maar geantwoord : E domani? (en morgen?) maar kreeg hierop geen antwoord..Samen met Mitza maandag dus maar even langs geweest om te vragen wat ze nou eigenlijk van me wilden..Heb heel bijdehand gewoon in het Engels gevraagd: So, what we'll do now? Waarop ik te horen kreeg dat het op het moment niet druk genoeg was en dat ik maar 'gewoon' thuis moest blijven en dat de baas (Saban) me zou bellen wanneer het druk zou zijn en hij me nodig zou hebben. Nou zo makkelijk gaat het helaas niet, 'gewoon' thuis blijven...dus heb maar gelijk eerlijk gezegd dat ik in de tussentijd op zoek zou gaan naar iets anders en dat hij me 'gewoon' kan bellen als hij me nodig heeft en ik MISSCHIEN nog wel vrij ben. Verder geen problemen gehad of iets dergelijks, maar wel vreemd hoe het is gelopen. Gelukkig kan ik er nog wel gewoon naartoe om een drankje te doen en van internet gebruik te maken hihi.
De kok van het restaurant waar Mitza werkt is zo vriendelijk om zo heel af en toe zijn auto aan mij uit te lenen, zodat ik wat mobieler ben en op zoek kan naar ander werk. Zo heb ik afgelopen week bij een soort Bijou Brigitte mijn CV achtergelaten na ik gezien had dat er een briefje op de deur hing met : Cercasi comessa max. 25 Anni (gezocht, verkoopster maximaal 25 jaar). De bazin was erg tevreden met mijn CV en het is geen pre om Italiaans te spreken gezien het maar een heel klein winkeltje is...helemaal prima voor mij dus J. Vandaag had ik weer de auto van Franko, dus ben maar even langs de supermarkt gereden voor wat brood & salade, en zag ineens dat achter de supermarkt een bar/restaurant zat genaamd : Frikandel House....tsja, wat wil je nog meer! Dus ook daar maar even naar binnen gelopen en kreeg daar te horen dat ik op het juiste moment kwam, omdat ze al 2 jaar op zoek zijn naar een Nederlandse collega vanwege de Nederlandse gasten die er (natuurlijk) komen. De eigenaren spreken allebei geen woord Engels of Nederlands en in de bediening werkt een Roemeens meisje die ook vrij weinig Engels spreekt. Ik moet het dus met mijn Italiaans zien te redden ;-). Na 1,5 uur gesproken te hebben kreeg ik te horen dat ze me maandag of dinsdag bellen zodat ik samen met Mitza (als vertaler) langs kan komen om mijn contract te bespreken. Ik moet wel een klein examen afleggen bij een of andere instantie, ik weet even niet hoe het in het Nederlands heet, maar het gaat om hygiëne en productkennis. De werktijden zijn van 13.00 tot 21.00/21.30 dus dat is wel heel prettig en misschien dat ik nog geluk heb met 1 dag vrij in de week, zodat ik Mitza ook nog eens kan zien hihi.

10 dagen geleden zouden we de huur betaald moeten hebben, maar het IBAN adres van de verhuurder klopt niet...dus kunnen we het geld niet overmaken. Toen we dit ontdekt hadden zijn we naar de agency geweest om te vragen of zij de verhuurder wilden opbellen voor het juiste IBAN adres, maar tot nu toe hebben we nog niets van de agency/verhuurder vernomen...Helaas pindakaas! Verder hebben we bijna alles geregeld...Ik heb mijn groene kaart binnen, zodat ik ook gewoon in die hele fijne sigaretten-automaten die ze hier hebben,sigaretten kan kopen. Hier hebben ze niet gewoon een agecoin, maar je moet een Italiaans document invoeren voordat je sigaretten kan kopen buiten de openingstijden van de winkels. Heel fijn...
We hebben inmiddels een schoon en geopend zwembad, wat natuurlijk heel fijn is met dit warme weer! Er is geen moment schaduw aan het zwembad, dus ons kleurtje begint met de dag bruiner te worden en onze tuinman komt zo af en toe even kijken of we tussen 13.00 en 15.00 geen bommetjes maken i.v.m. de oudjes die willen slapen ;-) (Voor liefhebbers, op facebook staan nieuwe foto's)
Die afschuwelijke klimop die ons balkon ruïneerde is helaas al weer een heel eind terug en we hadden tot nu toe geen middelen om hem af te knippen...dus hebben we Hendrik-Jan de tuinman maar even lief aangekeken die binnen 5minuten op de stoep stond om dat vreselijke ding tot aan de grond af te knippen. Je zult denken, waarom halen jullie ‘m niet gewoon de grond uit? Nou, dat mag niet van meneer de tuinman want het is een klimop van de eigenaar van ons appartement...Quote: ‘Als jullie de klimop uit de grond halen en de eigenaar wilt de plant terug hebben, kan hij een procedure bij de rechtbank starten waardoor jullie misschien wel een fikse boete krijgen of zelfs in de gevangenis kunnen komen!' Ja, vast meneer de tuinman...kom hem dan maar elke 2 weken afknippen....Jouw feessie hihi.

We hebben de afgelopen week hele fijne buren gehad, fijne Duitse buren (ja echt!), met een hele mooie Zwitserse berghond genaamd Cool Canyon die zo af en toe gewoon bij ons binnen kwam snuffelen. Onze bovenburen zijn Roemeens en onwijs irritant! Constant hebben ze ruzie en gezien de muren en ramen niet heel dik zijn, krijgen wij alles mee. Natuurlijk ben ik veel te nieuwsgierig, dus mag Mitza telkens alles vertalen J. Midden in de nacht gaan ze even verbouwen; meubels verschuiven, gaten in de muur boren en weet ik het wat ze allemaal nog meer doen. Het is een apart stel...de jongen is overdag vrijwel nooit thuis, wat gunstig is voor zijn vriendin...die zo af en toe een centje bijverdient wanneer manlief is werken.(als je snapt wat ik bedoel) Heel fijn die geluiden als wij lekker aan ons ontbijt/lunch zitten op het balkon... Als je het over de duivel hebt, mevrouw is 2minuten geleden thuis gekomen en ik zit lekker met een wijntje en mijn Ipod op het balkon te schrijven en zij vindt het nogal nodig om dat kattengejank uit Roemenië op volume 180 te zetten...!! Grrr #*@&@(@&$($@)!!&@#(#

De twee gruwelijke gele plankjes in ons huisje zijn inmiddels vol, met alle lieve kaartjes,beertjes en tekeningen van jullie. Gelukkig hebben we laatst een commode kast van onze Italiaanse buren gekregen, dus wees niet bang...er is daar nog genoeg plaats!
Inmiddels hebben we ook EINDELIJK een fiets tot onze beschikking..de fiets van Mitza die hij vorig jaar gekocht heeft stond al die tijd bij Bogdan(zijn baas) in huis en elke keer vergat hij hem mee te nemen, maar gelukkig konden we hem gister bij het restaurant ophalen..Heel fijn, nu zijn we iets mobieler
Onze mierenplaag is gelukkig al iets geslonken, en zitten ze nu vooral op het balkon...waar we er dus geen last van hebben! In plaats daarvan zijn er nu vliegen...het lijkt soms wel of we hanen in ons huis hebben, want ook die maken je om 6.00 wakker van het geluid! Ditmaal zijn het vliegen, die heerlijk in je oor beginnen te zoemen om 6.00 's morgens
Verder gaat alles goed hier....en ik mis jullie allemaal heel erg! Al heb ik nog steeds geen spijt van de beslissing om deze kant op te komen. Ik weet dat het niet om de hoek is, maar toch heb ik het gevoel dat iedereen heel dicht bij me is! We zijn allebei heel erg blij met alle leuke SMS-jes, telefoontjes,kaartjes en brieven!
Voor degenen die nog fijn op het ROC zitten en stage mogen lopen, ik ben erg benieuwd hoe het met jullie gaat en hoe het op school is met Trudie en Ina J Bij deze geef ik hun de groetjes!

Liefs,
Kim en Mitza (L)

Tamara

Kimm!!

Ik zal maandag Ina en Trudie de groetjes van je doen!:D
Het gaat goed hoor! ook op school! damn alleen nog geen nieuwe stage maarjah,, nog een paar weekjes en dan vakantiee:D al lijkt het bij mij nu al op vakantie omdat ik maar 2 dagen school heb en de rest niks zit te doen dan huiswerk maken zodat ik in t weekend dat niet meer hoef te doen.
alleen deze week maar 1,5 naar drama geweest had auditie en was daarna ziek geworden haha..
we hebben nu op school wel leuke lessen, socialisatie is alleen wel saai als je al een beetje moe bent. en we hebben gewoon een heerlijk rooster om dinsdag lekker de middag vrij.
dit was denk ik wel een kleine update van mij uit van het ROC hahaha:D mis je wel in de klas hoor! Dominique en ik zijn nog maar met z'n 2e over Joey is ook naar de eerste jaars gegaan..

Kussss

Lisanne

Heee meid! (L)
fijn dat het goed gaat :D
ik kan niet wachten om je te zien over 2 maanden!! Heb je mn vader nog nodig eigenlijk? Groetjes aan Mitza en veel plezier en succes met je werk! xxxxx