kimpiiej.reismee.nl

een week is zo voorbij..

Ciao ragazzi!

Het is 'alweer' een week geleden dat ik aankwam op vliegveld Weeze, weer thuis.
Voor mijn gevoel is het al veel langer dan een week, het voelt alsof ik alweer maaaandeeeennn terug in Nederland ben.
Samen met Mitza heb ik de feestdagen doorgebracht in het prachtige Peschiera del Garda - Italië.

Kerstmiddag/avond
Vandaag zijn we naar het huis van Janehely geweest, een kennis van ons die in restaurant Osteria werkt. Zij heeft samen met wat vrienden een leuk kerstdiner voorbereid voor ons allemaal. Vooral, of eigenlijk alleen maar, verschrikkelijk lekkere visgerechten!
Zoals we in Nederland gewend zijn is al het eten in 1 keer klaar en wordt alles tegelijk op tafel gezet...maar hier had iedereen de tijd van de wereld!
Op tafel stonden heerlijke paella,onverwacht lekkere octopus,zeeslakken,mosselen en ga zo maar door!
Tussen alle heerlijke gerechten door hebben we nog een potje WII-Fit gespeeld met z'n allen!
Ontzettend gezellig dus allemaal :-)

Eerste Kerstdag
Vandaag hadden Mitza en ik eigenlijk geen plannen gemaakt...Op het laatste moment dus maar besloten om de trein naar Verona te pakken. Toen we daar aankwamen wisten we eigenlijk niet precies hoe we vanaf het treinstation in het centrum kwamen, dus maar eventjes aan wat voorbijgangers gevraagd. Onderweg zijn we wat winkeltjes/restaurantjes tegengekomen, maar alles natuurlijk hartstikke dicht! En wij hadden honger...
Alsof iemand het gehoord had, kwamen we een paar meter verderop een GEOPENDE shoarmatent tegen en hebben we daar een lekkere Turkse pizza gegeten. Eenmaal midden in het centrum aangekomen was het ontzettend druk!..Wij vroegen ons natuurlijk af wat er te doen was op een dag als deze....alle winkels waren namelijk dicht....
Nog een eindje verder gelopen, en ja hoor...daar kwamen we tot de ontdekking dat er een kerstmarkt tegen met allerlei hebbedingetjes :-)
Helaas regende het en was de markt nou ook niet heel erg groot, dus zijn we maar op een overdekt terras gaan zitten voor een lekkere mojito.
Achteraf bleek die mojito helemaal niet zo lekker en hebben hem met tegenzin bijna opgedronken. Tegenover ons zat wel wat leuk vermaak ; een hele vreemde man, leek wel dakloos, die de ene met de andere sigaret aanstak en er vooral heel vreemd bijzat. Het viel te veel op om een foto te maken, dus helaas kan ik jullie hiermee niet verblijden. Na een foto bij de mega hoge kerstboom toch maar terug naar het treinstation gelopen om onze weg terug naar 'huis' te vinden.

En hier begint het avontuur...
Natuurlijk veel te druk met onszelf en de mensen om ons heen, stappen we (na het gevraagd te hebben) in de verkeerde trein. Deze trein ging vanaf Verona richting Milaan en reed vrolijk onze uitstap halte voorbij.. Dus maar gehoopt dat er een vriendelijke conducteur in de trein te vinden was...en ja hoor, nog geen 2seconden later kwam mevrouw aangelopen..
Net gedaan of we geen woord Italiaans spraken en dus in de verkeerde trein gestapt waren en maar even gevraagd of zij ons verder kon helpen.
Nou, loop maar even mee zei deze vriendelijke jongedame.. Mitza en ik liepen al rood aan van de zenuwen..want ja, een boete daar zaten we natuurlijk niet op te wachten! Maar gelukkig was het écht een vriendelijkedame en legde zij uit dat we bij de halte Desenzano del Garda uit moesten stappen en vanuit daar de stoptrein terug naar Peschiera del Garda moesten pakken, maar niet vergeten een nieuw kaartje te kopen riep ze nog!
Wij rennen naar de ticketservice...waar deze mevrouw ons vriendelijk mededeelde dat de volgende trein pas over TWEE UUR (!!) ging en we 19euro neer moesten tellen voor 1 halte (vanwege de ICE trein)...of we moesten maar 'even' terug naar Verona en vanuit daar opnieuw de trein richting Peschiera te nemen..
Inmiddels was het al bijna 20.00 dus besloten we maar gewoon te wachten op onze volgende trein en ondertussen maar even wat te eten&drinken..
Uiteindelijk om 23.00 thuis gearriveerd en toch nog een leuke tijd gehad!

Tweede kerstdag
Vandaag eigenlijk niet zo heel veel gedaan en 's avonds lekker samen uit eten geweest!

OUD&NIEUW!
Vandaag een leuk dagje uit gepland..lekker samen naar het plaatsjeBrescia en daar eens een kijkje te gaan nemen. Via via wel leuke verhalen gehoord, dus wij waren wel benieuwd!
Onderweg naar het busstation in Peschiera toch nog maar even geld pinnen...maar helaas...mijn pinpas weigerde.. En nu?
Na een hoop gestress,ge-bel & geprobeerliepen we de bazin van Mitza tegen het lijf die ons liefdevol wat geld toestopte..dit moesten we maar teruggeven als Mitza weer in Italië aan het werk ging.
Pfoe..wat een opluchting! Toch nog een leuke dag voor de boeg dus..
Na 1,5 uur in een veel té warme bus gezeten te hebben, over té saaie wegen kwamen we eindelijk aan in Brescia.
Niet om het een of ander, maar het leek wel of we in Afrika beland waren...het zag er letterlijk zwart van de mensen! De stad was donker,grauw en ontzettend saai. Na even een rondje gelopen te hebben hebben we na een uurtje toch maar snel de bus weer teruggepakt naar huis toe.. Toen we op de bus stonden te wachten leek het wel of we in een gangster film terecht waren gekomen...allemaal sloeberige mensen in té mooie/dure auto's waarvan je verwacht dat het raampje zo opengedaan wordt en er een pistool naar buiten wordt gericht..Gelukkig niet dus!
's Avonds samen met een vriendin uit Verona naar wat andere Roemeense kennissen geweest & vanuit daar met een hele groep richting de bar 'Rivelin' gegaan waar het feest tot in de vroege uurtjes voortgezet werd.